Hyundai Motor zapowiedział globalną premierę całkowicie nowego modelu NEXO – wodorowego SUV-a, który redefiniuje standardy w transporcie bezemisyjnym. Wykorzystując 27 lat doświadczenia w technologii ogniw paliwowych, nowa generacja NEXO łączy imponujący zasięg, dynamiczne osiągi i najnowocześniejsze systemy wspomagania kierowcy, umacniając pozycję Hyundaia jako lidera mobilności opartej na wodorze. Globalny debiut rynkowy nowego modelu ma nastąpić na początku 2026 roku.

Nowy Poziom Efektywności i Dynamiki
Nowy NEXO przeszedł znaczące udoskonalenia w układzie napędowym (FCEV), co przełożyło się na radykalną poprawę wydajności i dynamiki jazdy. Całkowita moc systemowa wzrosła ze 135 kW do 190 kW, a nowy silnik elektryczny generuje 150 kW i 350 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu wodorowy SUV jest znacznie szybszy, przyspieszając od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 179 km/h.

Model ten wyróżnia się wiodącym w klasie zasięgiem. Na jednym tankowaniu NEXO oferuje do 826 km (WLTP, na 18-calowych obręczach kół), a uzupełnienie zapasu wodoru zajmuje zaledwie pięć minut. Jest to możliwe dzięki zwiększonej pojemności zbiorników, które mieszczą teraz do 6,69 kg wodoru. Ulepszony system ogniw paliwowych osiąga moc brutto 110 kW, a szacunkowe zużycie wodoru wynosi 0,95 kg/100 km (WLTP).

Inteligentne Technologie i Maksymalne Bezpieczeństwo
NEXO nowej generacji to kompleksowe centrum technologiczne, zwiększające bezpieczeństwo i wszechstronność użytkowania. Innowacyjny system e-Handling dynamicznie kontroluje moment obrotowy silnika, poprawiając stabilność, przyczepność i precyzję prowadzenia. Z kolei inteligentny system rekuperacji energii (SRS) automatycznie dostosowuje poziom hamowania odzyskowego w oparciu o dane z nawigacji i ruch drogowy. Wersje europejskie oferują teraz także możliwość holowania przyczepy o masie do 1000 kg, czyniąc NEXO pierwszym FCEV z taką funkcjonalnością.

Model został zaprojektowany, aby osiągnąć najwyższe noty w testach bezpieczeństwa, dzięki rozbudowanemu pakietowi systemów wspomagania kierowcy ADAS. W zakresie komfortu, podobnie jak inne modele elektryczne Hyundaia, NEXO oferuje funkcję Vehicle-to-Load (V2L), umożliwiającą zasilanie urządzeń elektrycznych wprost z akumulatora o mocy 80 kW.

Design „Art of Steel” i Kabina Klasy Premium
Nadwozie prezentuje nowy język stylistyczny „Art of Steel”, łączący wytrzymałość z elegancją. W przestronnej kabinie dominuje system Connected Car Navigation Cockpit (ccNC), integrujący dwa zakrzywione ekrany o przekątnej 12,3 cala, zapewniając dostęp do informacji i funkcji multimedialnych. Wnętrze jest nie tylko nowoczesne, ale i praktyczne – fotele typu Premium Relaxation zapewniają wyjątkowy komfort, a zwiększone wymiary przekładają się na pojemność bagażnika wynoszącą maksymalnie 993 litry (za 2. rzędem siedzeń). W trosce o ekologię, we wnętrzu zastosowano szeroką gamę materiałów zrównoważonych, w tym bioprocesową skórę i tkaniny z recyklingu PET.




Samochód charakteryzuje się wymiarami: 4750 mm długości, 1865 mm szerokości i 1640 mm wysokości (lub 1675 mm z relingami) przy rozstawie osi wynoszącym 2790 mm.

Kluczowe Dane Techniczne Hyundai NEXO Nowej Generacji
| Parametr | Wartość |
|---|---|
| Premiera Globalna | Początek 2026 roku |
| Długość / Szerokość / Wysokość | 4750 / 1865 / 1640 mm |
| Rozstaw Osi | 2790 mm |
| Zasięg (WLTP, 18") | Do 826 km |
| Czas Tankowania | Ok. 5 minut |
| Maksymalna Moc Systemowa | 190 kW |
| Moc Silnika Elektrycznego | 150 kW (350 Nm) |
| 0-100 km/h | 7,8 s |
| Maks. Prędkość | 179 km/h |
| Pojemność Wodoru | Do 6,69 kg (162,6 l) |
| Uciąg (Europa) | Do 1000 kg |
| Pojemność Bagażnika | 993 l (za 2. rzędem) |